Playground

“If making photographs is not about capturing an object, but about making a space, then making good photographs means that photographic space always contains some element to be discovered” Helen Liggett(2007, 23) Proiectul foto - cum și ce semnificații dai spațiului...

Aparitii media Marconi Playground

“Odată a fost viață în Cinema Marconi. Asta am vrut să subliniem prin intervenția noastră. Că a fost și că mai poate fi viață. Viață culturală. Între aceste momente care sperăm să fie cât mai puțin depărtate unul față de celălalt, am intervenit cu o aglomerare de...

CINE?MArconi

Marconi e un domn. In varsta, cu baston, alzheimer si ceva dizabilitati, dar un domn cu stil si cu poveste. Daca nu credeti, mergeti la detalii. Mergeti si vedeti monograma, basoreliefurile, balconul elegant si jobenul lui de anii '30. Nu e clar daca pleca acasa cu...

În media

  Acordand un interviu pentru Digi 24   Campania apare la TV: Filmări pentru emmisiunea "Magazin cultural", TVR2 Filmari pentru emisiunea DigiCult de la Digi24 Alte aparitii media :...

Tragic – Mercur. Fotografii Dragos Lumpan

Clipul formatiei Tragic este realizat avand la baza fotografiile realizate de Dragos Lumpan in 2010 cu ocazia demolarilor realizate la intersectia straziilor Berzei si Mircea Vulcanescu. Clipul a fost prezentat in cadrul campaniei Cinema Marconi : Motor ! cu scopul de...

Premiera campaniei : Motor !

Construit de către arhitectul Constantin Cananău - descendent al unei ilustre familii boierești din Moldova, în stil Stil Art Deco cu basoreliefuri de o reală valoare artistică, clădirea Cinematografului Marconi a adunat de-a lungul timpului numeroase povești, enigme...

Motor! O actiune de sensibilizare

  Asociația Industrii Cultural Creative anunță lansarea proiectului „Cinema Marconi - Motor! O campanie de sensibilizare” co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național în cadrul ariei tematice „Patrimoniu cultural material” și implementat în parteneriat cu...

Înființată la sfârșitul anului 2014, Asociația Industrii Cultural Creative a avut ca principal scop promovarea patrimoniului construit și reabilitarea lui. Incă de la înființare a identificat câteva clădiri de patrimoniu aflate într-o stare avansată de degradare. In urma unor numeroase discuții cu proprietarii, în iunie 2015 primește în administrare clădirea fostului Cinematograf Dacia/Marconi aflată pe Calea Griviței, nr 137. Astfel că a fost formulată această strategie de salvare a clădirii istorice, care a dus în mod natural la dezvoltarea de proiecte care pas cu pas să contribuie la atingerea obiectivelor incluse în această strategie, cel mai mare fiind obținerea de fonduri pentru reabilitarea imobilului, care să fie redeschis cu aceeași funcțiune de utilitate publică pentru care a devenit recunoscut înainte de a fi lăsată să se degradeze. Astfel că această clădire de patrimoniu, odată redeschisă ca instituție culturală devine un centru al cartierului în care comunitatea să aibă acces la artă și cultură, să se implice prin participarea la târguri, expoziții, workshopuri, zona beneficiind de dezvoltare economică și socio-culturală odată cu popularizarea noului centru înființat care să devină scena de interacțiune dintre artiști, publicuri, comunitate locală, turiști, antropologi, creatori de film, fotografi, istorici, arhitecți, studenți, etc. În acest sens, asociația are în vedere consolidarea prezentelor parteneriate de colaborare semnate cu Uniunea Arhitecților din România și Fundația Pro Patrimonio precum și căutarea de parteneri strategici care să susțină proiectul de reabilitare și de creare a unui spațiu cultural de cartier, situat într-o zonă care pe un perimetru destul de mare duce lipsa de astfel de locații.

PARTENERI

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.